reklama

Zábavné konvencie

Všimli ste si to vôbec? Často zažívam priam hmatateľný pocit, že niektorí ľudia nie sú už ani schopní pozrieť sa na bežné veci vlastnými očami. Akoby na všetko hľadeli cez okuliare zaužívanej konvencie, ktoré ale podľa mňa vôbec nie sú ružové, ale skôr poriadne zamastené a zišlo by sa ich minimálne dôkladne vydrhnúť. Alebo mal by som si v skutočnosti aj ja nejaké také zaobstarať?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Neuveriteľne absurný je podľa mňa napríklad názor, ktorý fičí medzi mladými cool ľudkami, že v piatok večer sa má človek ísť baviť. Teda ja mám z toho skôr pocit, že ani tak nejde o to bavenie sa, ale o zvyk, že v piatok sa jedinec homo sapiens sapiens, ak chce byť cool, chic, in a trendy musí podrobiť večernej chvíľke socializácie s inými cool, chic a trendy ľudkami, aby ho títo jedinci nepovažovali za "outsidera". Keď sa ma spolužiačka pýtala, čo robím večer a povedal som jej, že nič, že asi si budem čítať, zareagovala presne podľa naučenej konvencie a začudovala sa, či som normálny. No nie je to vtipné?

Mám to šťastie, že som jedným z milióna prvákov na istej ekonomickej univerzite v Bratislave a práve tu mám jedinečnú a neopakovateľnú príležitosť sledovať spomenutý fenomén. Iný looser by bol z toho smrtelne nešťastný, ale pre mňa sú takýto trendy ľudia nevyčerpateľným zdrojom pobavenia (alebo skôr výsmechu?).

Raz sa mi dokonca stalo, keď som proti niečomu protestoval, že mi kamoška povedala: "Ty musíš byť vždy iný." Tak tento výrok si asi vylepím nad posteľ. Čo už. Hlboko sa ospravedlňujem spoločnosti, že si dovoľujem neoprávnene hľadieť na svet vlastnými očami a rozmýšľať vlastnou hlavou. Fuj. Hanba mi.

Nedavno som videl skvelý film The Rage In Placid Lake (Rebel Placid Lake). Postava Placida bola značne hyperbolizovaná, ale myšlienka tejto komédie bola skvelá. Skrátka Placid žil život proti prúdu, ale nezniesol šikan spolužiakov a preto sa rozhodol začať nový život a zaradiť sa do spoločnosti (v podstate sa musel degradovať na úroveň okolia). Bola to dosť krutá ukážka toho, že "byť iný", i keď inteligentný sa nevypláca. Je jasné, že najľahšie je plávať po prúde. Múdri ľudia si život uľahčujú, nerobia si ho ťažším. Nie som predsa hlupák. Takže večer sa idem zabaviť s trendy ľuďmi, pokecáme o počasí a spokojne nad ránom zaspinkáme s vedomím, akí sme obľúbení a in.

ivan palenik

ivan palenik

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Do vtedy si budem vážiť sám seba, kým nezačnem ľutovať svoje rozhodnutia. Zoznam autorových rubrík:  (rádioaktívny)ivko a ukrajinaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu